Od początku kwietnia do końca września trwa Spis Powszechny, którego zadaniem jest aktualizacja danych sprzed dziesięciu lat. Do końca miesiąca można się spisać samodzielnie na stronie spis.gov.pl lub w urzędach gmin i wojewódzkich urzędach statystycznych na specjalnie przygotowanych w tym celu stanowiskach komputerowych przy zachowaniu reżimu sanitarnego. Po tym terminie zadzwoni do nas rachmistrz. Na zakończenie badania urząd przekaże nam 10-znakowy kod. Będzie on potrzebny do wzięcia udziału w loterii, w której nagrodą główną jest samochód. Wśród pozostałych nagród jest zwolnienie z podatku lub kilka tysięcy kart przedpłaconych. By wziąć udział w losowaniu trzeba się spisać między 1 kwietnia a 30 czerwca, po czym zgłosić się do loterii, co będzie można robić między 22 kwietnia a 7 lipca. Wyniki uzyskane ze Spisu powszechnego wykorzystywane są przez kluczowe resorty do planowania działań w zakresie oświaty, ochrony zdrowia, zabezpieczenia społecznego, polityki żywnościowej, finansów, zagospodarowania przestrzennego, potrzeb mieszkaniowych czy gospodarki wodno- ściekowej. Informacje statystyczne pozyskane dzięki spisowi ludności, konieczne do złożenia wniosków i sporządzenia studiów wykonalności projektów lub do stworzenia biznesplanów wykorzystują przedsiębiorcy oraz beneficjenci funduszy europejskich w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych (RPO). Wysokość dotacji unijnych oraz liczba miejsc w Parlamencie Europejskim zależą m.in. od liczby mieszkańców, określonej wynikami ostatniego spisu.
Komentarze
Prześlij komentarz