MP: Trzy złota lubinianek

Za nami trzy dni Mistrzostw Polski w łyżwiarstwie szybkim. Tor w Tomaszowie Mazowieckim okazał się bardzo hojny dla lubińskich zawodniczek. – Jestem bardzo szczęśliwa. W zeszłym roku nie zeszłam tu ani razu poniżej 40 sekund. W tym zrobiłam to już tydzień temu, a teraz uzyskałam jeszcze lepszy czas. Wszystko idzie w dobrym kierunku – oceniła po biegu na 500 m. Ziomek. Pod nieobecność Katarzyny Bachledy-Curuś, Luizy Złotkowskiej Czerwonka triumfowała na 1500 m. z czasem 2.01,68, tj. o blisko dwie sekundy słabszym od rezultatu uzyskanego przed rokiem. - Rok temu bardzo mocno zaczęłam sezon, bo wcześnie rozpoczęłam przygotowania i szybko byłam w formie. Teraz razem z trenerami postanowiliśmy trochę to odwrócić i poeksperymentować. W poolimpijskim sezonie można sobie na to pozwolić. Można dać sobie więcej luzu, przetestować coś nowego, poszukać innych rozwiązań. Dlatego odpuszczam pierwszą część sezonu – tłumaczyła PAP utytułowana reprezentantka kraju. Oprócz wspomnianych wyżej zawodniczek ze stolicy LGOM pochodzi jeszcze Andżelka Wójcik. Zawody wyłoniły kadrę na dwie pierwsze imprezy w Pucharze Świata, które odbędą się w japońskim Obihiro (16-18 listopada) i Tomakomai (23-25 listopada). 

500 metrów kobiet:
1. Kaja Ziomek - 39,56
2. Andżelika Wójcik - 39,97
3. Karolina Bosiek - 40,04

1500 metrów kobiet:
1. Natalia Czerwonka 2.01,68
2. Karolina Bosiek 2.03,60
3. Karolina Gąsecka 2.07,83

1000 metrów kobiet:    
1. Natalia Czerwonka - 1:18,26
2. Karolina Bosiek - 1:20,04  
3. Kaja Ziomek - 1:20,98

Komentarze