Wkrótce ruszą prace na linii kolejowej nr 289

Cztery oferty wpłynęły do PKP PLK S.A. na modernizację linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanów. Prace za 230 milionów złotych mają pozwolić na powrót pociągów pasażerskich do Lubina.
W lutym PKP PLK ogłosiły przetarg na opracowanie projektu oraz przeprowadzenie prac na linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanów. Stan techniczny linii jest w znacznej mierze niezadowalający i zły. Na wielu odcinkach wprowadzone zostały liczne ograniczenia prędkości jazdy wynikające ze złego stanu nawierzchni torowej. Prędkości jazdy pociągów ograniczono miejscami do 20 km/h. Powoduje to duże wydłużenia czasu przejazdu pociągów oraz istotne ograniczenie zdolności przepustowej tej linii, na której ruch pociągów został zawieszony 1 września 2010 roku.
Realizacja projektu obejmuje rewitalizację linii kolejowej nr 289 Legnica – Rudna Gwizdanów od km 0,312 do km 39,066. Prace budowlane mają poprawić prędkość do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h – dla pociągów towarowych. Planowana jest budowa nowego przystanku Lubin Stadion. Będzie położony w odległości ok. 1,5 km od stacji Lubin Górniczy (w stronę Rudnej).
Niespełna tydzień temu PKP PLK S.A. otworzyła koperty w przetargu na wybór wykonawcy. Wpłynęły cztery oferty, wszystkie poniżej kosztorysu oszacowanego na 298 mln złotych brutto:
  • Konsorcjum Track Tec Construction/Infrakol – 230,9 mln złotych,
  • Torpol – 233,7 mln zł,
  • Trakcja PRKiI – 244,6 mln,
  • ZUE – 272,5 mln.
Warto jednak podkreślić termin realizacji decyduje o wyborze aż w 30 procentach wartości oferty i tutaj najkrótszy czas realizacji (24 miesiące) zaproponował Torpol. Pozostali: Track Tec i Infrakol (27 miesięcy), Trakcja (26 miesięcy), ZUE (30 miesięcy). Pozostałe kryteria wyznaczona przez zamawiającego to cena – 60% oraz 10% dla doświadczenie personelu.

Komentarze